Dag 2 - Soweto en reizen naar Middelburg

6 juli 2014 - Middelburg, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 2

We hebben heerlijk ontbeten! Het hotel was super luxe, dat hadden we expres gedaan om na de lange vlucht even goed uit te rusten voor de reis. De andere accomodaties zijn helaas niet zo luxe.

We gaan nu naar Soweto! Orlando west om precies te zijn, we gaan bekijken hoe Nelson Mandela heeft gewoond. We zitten nu, ik dit schrijf, in de auto. Ik had het jullie nog niet verteld, maar je rijd hier LINKS! En het stuur zit aan de rechterkant! Dus bochten en alles in het verkeer is andersom, een heel piep klein beetje word ik er misselijk van als ik echt de verschillen ga redeneren dus dat probeer ik te laten! Ik denk ook wel dat ik een te grote bange poepert ben om zelf te gaan rijden.

Richting Soweto zagen we steeds meer dat het hier een heel andere wereld is! Mannen lopen op de snelweg, vrouwen lopen met baby's en kleine kinderen op een rug. Kim en ik hebben de theorie gemaakt dat afrikaanse vrouwen zulke grote uitstekende billen hebben omdat ze hun baby's en kleine kinderen op hun rug dragen. Evolutie heeft hun een steun kussentje gegeven.

Eenmaal daadwerkelijk in Soweto (west) kwamen we echt in de ghetto. Op elkaar gestapelde stenen, karton, plastic en doeken vormen een huisje. De wasstukken hangen aan de hekken. Het gekke aan Soweto is dat arm en rijk hier leeft, je kunt 1 bocht omslaan en dan staan er opeens 4 villa's om vervolgens de andere kant op te kijken en er nauwelijks een dak aanwezig is. Mensen vegen en harken hun stukje grond. Mensen lopen op blote voeten.
We bleven in de auto, Kim heeft wel 6 x gezegd dat ze onzettend bang was, ze dook nog net niet weg in de auto.
We reden net door Soweto toen de kerkdienst was afgelopen, mooi om te zien, iedereen in zijn beste kloffie!
Op een gegeven moment stonden we op een kruispunt, overal glas (wit glas) en er stond een man ruzie te maken en hij gooide een bierflesje en stond vervolgens met een steen in zijn hand.
Antoinette riep hard tegen Nick GAS! Toen was ik wel even bang!
Op kruispunten zie je glas liggen omdat het DE meest voorkomende crime is om ruiten in te slaan en mensen (vooral toeristen) te beroven. Eeewwwwww eng!
That is Soweto.....

De volgende locatie is Middelburg, jaa Middelburg in Zuid Afrika natuurlijk he :-p Ze zeggen hier Middelbag maar geen Johannesbag..
We rijden langs grote oppervlaktes aan leegte, woenstijn-gras met af en toe een slobbenwijk het zet een mens aan het denken. Stel nou dat je in die omstandigheden leeft, wat maakt jou dan blij? Niet meer die grappige show op televisie, ook niet de luxe maaltijden of de gezellige terassjes of telefoon!! Als je alles weg haalt, dan zijn er denk ik hele andere dingen die je gelukkig maken. De ondergaande zon, die ene aanraking van die bijzondere persoon, het gelach om een grapje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geert & Trudie:
    6 juli 2014
    Indrukwekkend allemaal. Veilige en plezierige reis. Geniet er maar van. Neem aan dat jullie op de hoogte zijn dat Nederland (wij) door is naar de halve finale.

Groetjes, Geert
  2. Denise:
    Jeetje you guys!! Klinkt zeker spannend!!! Xx
  3. Carmen:
    6 juli 2014
    Als je in een arm land bent, besef je pas hoe goed wij het hebben... Tjonge Chan, wat een belevenis dat Soweto. Kijk uit naar jullie nieuwe avontuur, haha. Hoe is het eten en zijn de mensen aardig?
  4. Chantal Klein:
    6 juli 2014
    He tante! Absoluut waar, het eten is tot nu toe erg lekker en de mensen zijn aardig, soms iets te aardig! Dan gaan ze spontaan je auto wassen :0 hahahaha
  5. Monique:
    6 juli 2014
    Ja twee verschillende delen in een land of rijk of dupper arm en kijk goed uit egt indrukwekend maar wel een mooie belevenis leuk om te weten hoe het daar is en jullie belevenissen kijk weer uit naar het volgende verhaal en belevenissen gr xx
  6. Carmen:
    9 juli 2014