Dag 1 - apartheidsmuseum

6 juli 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 1

Ik kon maar aan 1 ding denken! (Denk aan melodramatische ondertoon) Waar is Kimmie,
nadat we waren geland deed ik snel mijn 'afrikaanse' wifi aan ;-) !

Pingen naar papa dat ik veilig ben (voordat de hulptroepen worden ingeschakeld) en Kim pingen! Bij carassoul 12 sta ik! Wij naar carassoul 12!

In een oog opslag zag ik Kim staan, ik rende in slow motion op haar af (zie nu voor je, zo'n slow motion shot waarin mensen uiteindelijk in elkaars armen vallen) en we knuffelden elkaar! Antoinette en Nick ook en we waren compleet!

Nooooo nooooooo no, just NO!!!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaawhhh!! Wat een chaos paniek dag!!

Na onze landing in Johannesburg, was ik mijn tas kwijt!!! Iedereen zijn tas was aanwezig! Behalve de mijne, en nu heb ik geen spullen :-( meehhh! Gelukkig hebben we kunnen regelen dat de tas morgen naar onze bestemming word gebracht! Maar geen spullen voor Channie nu!

We kwamen aan in ons eerste hotel! Super mooi! Even douche (in een hele luxe douche)
Toen de volgende bad luck today! Mijn telefoon crashte hem compleet, ik probeerde in te loggen en mijn code klopte niet meer! Na 10 x inloggen (want ik was overtuigd dat mijn code juist was) kon ik mijn telefoon niet meer in! Waaaaaaah ik was totally in tranen!!!

Maar we werden opgehaald voor het Apartheidmuseum (wat mij reuze interessant leek) dus toch loslaten en de bus in!

Het was fenomenaal in het museum! Heftige beelden! Ontzettend interresant, op een gegeven moment moest je een kleur kiezen. Tussen 4 kleuren (normen). Kim, ik en Antoinette kozen voor Honesty 'the first thing is to be honest with yourself. You van never have an impact on society if you have not changed yourself' en Loyalty ' i support my friend even i he has been desertes by the entire world'
Nick koos blauw: Self Esteem ' if you are in harmony with yourself , you may meet a lion without fear because he respects anyone with self confidence'

Bij foto's zie je de stokken die we dan mochten plaatsen in een veld. Het was ontzettend gaaf!

We werden wel nog een soort van (denken) we opgelicht. We betaalde via het hotel 550R. Toen we bij het hotel kwamen was de entree 70R.
Toen hebben we een tourguide voor het museum gevraagd, het verschil vonden we echt belachlijk groot voor alleen transfer en entree.

Terug in het hotel, mijm bffje pingen of hij mijn account (icloud) kon resetten! Maar uiteindelijk zijn we naar een istore gegaan en zij hebben heel netjes mijn telefoon gereset en alles terug gezet :-) pfffffjoew!

Voooooeeeettballll! Moest ik weer hoor!
Lekker aan de wijn, is helemaal goed gekomen :-p

1. Papa:
    Wat een boefjes ...
  2. Carmen:
    6 juli 2014
    Wat een avonturen allemaal, super LEUK om te lezen (verborgen talent Chan) behalve dat van je tas natuurlijk ;-) en ja Nederland naar de halve finale! Greets aan de rest.
  3. Timo:
    6 juli 2014
    Haha alles toch goed gekomen!! ;) pff toch wel beeje boel jaloers op jullie! :P enjoy!
  4. Monique:
    6 juli 2014
    Hoi teneerste blij dat jullie vijlig zijn aan gekomen en ja rot van je tas dat is minder leuk gelukkig is je tel weer inorden gekomen en nu op lekker genieten en voetbal was supper spanend maar ze zijn door :) gr aan alle xx mama let goed op je zelf
  5. Astrid:
    6 juli 2014
    Eerst even stress en dan een mooie excursie....gelukkig allemaal toch nog goed gekomen....woensdag kijken we de halve finale met je zussies en Patty...
  6. Madeine:
    6 juli 2014
    Gelukkig heb je een IPhone! Leuk geschreven verhaal! Hoop dat je snel je tas weer hebt! Wat is een vrouw zonder spullen, kan toch niet!