Dag 3 Pilgrim's rest en Panoroma Route

8 juli 2014 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 3

Netjes gemaaid gras, een luxe hek, mooie tegels en een fantastische kamer! Daar was ons hotelletje, nog geen 10 minuten daarvoor reden we langs de slobbenwijken en nu zaten we al weer in welvaart. De eigenaar sprak Nederlands, zijn ouders kwamen ook uit Nederland vertelde hij. Zelf was hij geboren in Kaapstad.

' mmmm deze kip is bijna zo lekker als de kip van mijn Oma' DAT... Zul je mij niet vaak horen zeggen! Maar we hebben een heerlijke maaltijd gegeten (lemon-kip heeeeeel lekker) bij Nando's.
Antoinette begon met de wacht houden. Daarna hield Nick de wacht. We vreesde een beetje voor onze auto, of hij zou, zonder dat wij dat wilden, gewassen worden. Of hij zou POEF verdwijnen. Uiteindelijk gingen we er maar van uit dat die Afrikaan de wacht hield over onze auto, we hebben hem na afloop maar 10ZAR gegeven voor het opletten later lazen we op internet dat 2 zar prima is op te geven, dat is 1,4 eurocent!!

Heerlijk genoten in het mooie hotelletje 'Lamor'! Met een fles wijn vetrokken Kim en ik de kamer in. Chocola, tuttebellen en lekker in bad. We zijn weer helemaal fit voor vandaag!

Pikzwart, verbande geuren en vraagtekens. ' waarom is dat gras langs de weg elke keer zo verbrand?' Antoinette legt uit ' het kost meer moeite om het te snoeien en bij te houden, dan het af en toe gecontroleerd af te fikken' ahaaaaaaa

We rijden nu langs uitzichten WOW (zie foto's voor de visualisatie). Ik zit zo naar buiten te kijken en wat ik nu vooral in mijn hoofd heb is die scene uit de Lion King. Die scene waar Simba door het land rent terug naar zijn thuis. Dat soort uitzichten zie ik nu!

' jeetje ze hebben alleen zwarte koeien' zei Antoinette. (Hahaha)

Aangekomen in Pilgrim's Rest, een goudzoekersdorpje net onder Graskop.
Heel leuk om te zien hoe de mensen vroeger (circa 1873) mijnde en woonden.  (Zie foto's)
We hebben ook de cementery gezien van alle mensen die tijdens het mijnen zijn overleden. Alle graven liggen richting de zon, op 1 na! Deze ene heeft een overval gepleegd en zijn graf ligt daarom niet richting de zon als straf.

Robbert's crave, de eerste die een overal pleegde heette Robert. Dus daarom noemt men het een Roberry. Laila weet vast de benaming van dit fenomeen dachten wij! Dus Lai..? :-)

Vandaag zouden we de Panorama route afleggen, dat is een route met vieuwingpoints en de natuur die je dan ziet schijnt marvellous te zijn! Alleen toen we er eenmaal aankwamen was er muurdichte mist! Echt niet normaal, je kon de eerste meter voor je zien! De Panorama roure hebben we nu verplaatst naar morgen.

Ps. Op verzoek van Rene en Maurice heb ik vandaag meer foto's gemaakt met mijn iphone zodat ik ze kon plaatsen op de blog. (Zie foto's)

Dus we reden rond tussen wat rotsen, hoog gras en wat boompjes. En Ik stap uit de auto zodat er een foto van mij gemaakt kan worden bij een rots (zie foto's). Ik zet mijn voet op een kleine rots en wil de volgende stap in het gras nemen. 'Kijk uit voor slangen' word er geroepen.
Een schreeuw, een hoge paniek gil kwam er uit mijn mond WAAAAAH! Ik sprong op, draaide 4 rondjes en wapperde met mijn handen... Je zou denken er lag dus een slang. Nee.
Ik zag het alleen zo visueel voor mij dat ik opsprong als een geschrokken hert.
Na de schrik alsnog even poseren, tadaaaa 'klik'. En weer snel terug in de auto.

Antoinette en Nick vonden hun gevoel voor avontuur en gingen 'off road...' En pffff toen nog meer off road omdat er zulke grote stenen op de off road weg liggen. Kim zat de hele 'off off road' rit naast mij met samengeknepen billetjes en schreeuwe af en toe WHYY!!! We hebben super gelachen om de spanning. We zaten bijna vast in een kuil, uiteindelijk besloten we toch maar terug te gaan! Maar keren was ook een hele uitdaging. Nou hoor ik jullie denken.. ' Nick reed zeker.' Nee. Nick was mede aanstichter maar onze lieve Antoinette zat achter het stuur tijdens deze avonuurlijke off off road ervaring!
Kim en ik zagen de weg weer, we schreeuwden aaaaaaaaaah WE'RE SAVED and we were! (Er werden diepe zuchten van opluchting gelaten)

Lisbon Falls in de Blyde canyon was amazingly mooi! (Zie foto's) (jaa Rene ben helemaal los gegaan met de foto's)

En zojuist heb ik mijn KOFFER ontvangen!!!! Woehoeeeeeee

In 'the glass house' in Graskop hebben wij heerlijke Boboti gegeten :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    8 juli 2014
    Mooi eindelijk je spulletjes terug en vat maken jullie veel mee maar ook angstige dingen dus en lekker eten enz heele belevenisen zoo mooi
  2. Laila:
    9 juli 2014
    Wouwie die foto's!!!!

ETYMOLOGIE!! Haha, de afkomst van een woord.. Nick en ik hebben laatst de afkomst van het woord 'passievrucht' onderzocht omdat het op het pak met drinken stond!

Oke schatjes, ik wens jullie nog tons of plezier. Ik hoor het wel als jullie weer een nieuw taalkundig fenomeen vinden!

Xxxxxxxxxxxx

PS: I love the elephant!