Dag 2 Antwerpen

23 november 2014 - Antwerpen, België

Het ontbijt in het hotel was echt een vreetschuur. Er waren geen messen meer, dus met een lepel smeerde wij onze boter uit. Goed, we gingen ook niet voor luxe, maar voor de stad! Vandaag gingen we dan ook van alles bekijken.

Het was prachtig weer dus ik propte mijn winterjas in mijn rugzak. Ik zag er de hele dag uit als een Ninja turtle! We liepen richting centrum en we zagen meteen al ontzettend mooie gebouwen. Met van die sierlijke gevels en standbeelden. Ik moet dan altijd denken aan de Notre dame dat die beelden tot leven komen. Ik kan dan naar die gebouwen kijken en fantaseren dat die engel wegvliegt.

We liepen gezellig door de Chinese buurt en we hadden even het idee niet in antwerpen te zijn. Daarna gingen we naar een grote mall. We kwamen binnen en het was een gigantische balzaal met in het midden koffiehuisjes etc. Het plafond was fenomenaal met goude afwerkingen en er was een grote belle en het beest trap! Kim en ik bedachten direct dat het een prinsessentrap was en iedereen dan naar je kijkt als je eraf loopt. We liepen de trap op en af... maar niemand keek op of om. Dat is nou jammer! Maar we zullen het effect van de jurk wel missen.
We hebben daar heerlijke belgosche bonbons gegeten en koffie gedronken.

Daarna gingen we aan de wandel en kwamen in een chocolade zaak. 100 soorten chocola werd er verkocht en je.mocht een kijkje nemen in de keuken! Daar waren grote standbeelden van chocola gemaakt en het rook er echt extreem! Het was echt een stukje heaven

Verder aan de wandel en even van het uitzicht genieten bij het water. Daarna gingen we naar een kasteeltje. Dit was vroeg er gevangenis en nu kun je het kasteel bekijken. Ze hadden een box staan en daarin kun je een kaart naar jezelf sturen. Die zou dan pas over een jaar geleverd worden op je adres. Alleeen vandaag deden ze het niet! Jammerrrrrr

Langs allemaal super mooie kerkjes gewandeld en daarnaa gingen we naar een ini mini petite theehuisje! Zo schattig! Met allerlei verschillende lampen kappen en stoeltjes en het was echt net Alice in wonderland!!! Heel leuk en heeeeeeeerlijke thee!

We liepen richting de grotee markt en onderweg zien we allemaal joden lopen met kapjes en pijpekrulletjes. Er zit hier naast de diamanten buurt ook een jodenwijk. Ze zien er allemaal erg onorthodoxe uit.
We kwamen aan bij de grote markt en gingen mosselen eten. Een HELE pan kregen we per persoon! Super lekker!!
Daarna gingen we nog even loungen in een loungebar! Met giga stoelen waar ik maar niet lekker in kon zitten hahahahahah, maar het zag er allemaal heel gezellig uit en ze hadden mega veel coctails.

De tijjd vloog voorbij, voor we het wisten was het al super laat en moesten we nog terug lopen. Eindelijk met pijnlijk voetjes in ons bedje. Maar eerst GOED onze gezichten schoonmaken! Want we hadden onze huid laten testen en alllerlei proef producten meegekregen van het merk Kiehl's
mijn huidje is echt super de luxe verbeterd door 2 behandelingen want een top spul!!