Dag 16 - Cango wild ranch en Cango grotten

20 juli 2014 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 16

Oudsthoorn - Cango wild range en Cango grotten

Snooz. Zzzzzz. Snooz. Zzzzzzz. Snoozzzzz. Oke nu opstaan! Het was weer ontzettend vroeg! 6 uur aaaaaah!
Maar het is nog 2 uurtjes rijden naar het Cango wild range, dus we moesten op tijd weg.

Nick en Antoinette refereren steeds naar mij en Kim als 'de dames'. De dames hebben het drinken, hoe gaat het dames? De dames mogen kiezen, hebben de dames lekker geslapen.
  Ik voel mij elke keer als er 'de dames' word gezegd net Keira Knightly uit Atonement ofzoiets. Met zo'n mooie jurk aan en alle etiquette die daar bij horen. In mijn hoofd hou ik een waaier vast en antwoord. Maar natuurlijk milady, we hebben comfortable gerust.
 (Feitelijk zeg ik: jaa hoor, heerlijk geslapen)

We gingen ontbijten voor dat we het park in gingen. We kwamen in een leuke discussie over waarom blanken overheerste en waarom het niet andersom is gebeurd. We speculeerde wat, maakten hypothesen, maar moeten toch echt eens uitzoeken hoe het nou allemaal precies is gegaan vanaf die jagertijd.

In het park zagen we als eerste een Timooonnnn (haha Timo ;-), we hebben weer aan je gedacht!) en king julian!!!!  Die king julian is net zo brutaal in het echt als in Madagascar!

Een cub cheeta, o my goddes zooooo schattig en hij rende achter een vlinder aaan!! Owwwww lief!! Ik smelte ter plekke, hij had mijn hand kunnen bijten en dan had ik hem nog schattig gevonden!!

Toen begon onze tour! Ancient village. We hadden een ontzettend leuke tourgids. Een afrikaanse vrouw. Ze sprak vloeiend 7 verschillende talen! Ze was mega slim en ontzettend grappig. Ze vertelde dat de Vleermuizen los hangen en de tourgids (naam: Ronny)  zei: bedek je nek....als de vleermuizen op je af komen. 'Bedek... je...... nek......' dacht ik.. Uuuuuh dat is Strange. VAMPIEREN!

Omg ik voelde iets op mijn hoofd kriebelen, ik was als verlamd. Een vleermuis. Adreline stroomde en ik gilde!! Maar het was Ronny (tourgids) die op mijn hoofd kriebelde. Ze had heeeeel veel humor! We kwamen bij zwijnen aan ze zei
'Can you guys smell that'
Ik zei 'yessss'
' Wel don't look at me' zei ze. Ik moest ontzettend lachen. Hahahha ze was hilarisch
Daarna zei ze nog de twee zwijnen heten: dolce & gabana.

Ze heeft mij wel 4 x laten schrikken omdat ik zo makkelijk gil.
Bij de krokedillen greep ze opeens mijn been, bij de vleermuizen op mijn hoofd en we liepen door een poort en toen riep ze keird look out!!
Ze pakte mij hand ze zei dat ze een verassing had en stapte opeens opzij EEN KROKODIL ik gilde.. Again, she dit it AGAIN!! Ps. De krokodil was van steen.

Nick en ik gingen beide een encouter doen. Nick nam twee encouters en ik drie. Met een cheeta, tijger en BABY CHEETA.
Nick met tijger en cheeta

(zie foto's en facebook)

Ze trainen een handjevol cheeta's en tijgers om met mensen op de foto te gaan zodat ze het ras kunnen redden. Ze noemen het het madagascar foundation. Het blijft aan de ene kant wel zielig omdat deze beesten niet meer het wild in kunnen, ze leggen uit dat het ten behoeve van de overleving is van de overige 98% (cheeta was namelijk bijna uitgestorven)

De ervaring was FENOMENAAL!! Amazing, geweldig, MARVELOUS, fantastico! Het was AWESOME

Eerst met de witte tijger. De keeper speelde met hem en toen mocht ik ernaast knielen. De tijger was zacht en fluffy, hij had zulke enorme voeten. Ik voelde hem ademen, af en toe draaide hij zijn massale kop naar mij toe. Het is onbeschrijflijk om naast zo'n bijzonder beest te staan!!

Toen de cheeta, dit was helemaaaaaaaaaaaaaaaaal onbeschrijflijk. De cheeta kwam al snel aan, cheeta's houden van mensen aandacht het zijn net katten, terwijl de tijger meer honden trekjes heeft.
De cheeta ging bij mij zitten en ik kon hem uitbundig aaien, achter zijn oren, en hem kriebelen en echt van alles. Het was net een generator, hij bleef maar purren. De zwarte vlekjes waren heel zacht en achter zijn oor was het net dons, zoo zacht!! De zwarte vlekjes zijn zo zacht zodat ze sneller warmte loslaten- airconditioning!

Daarna ging ik met de baby cheeta, oooooooo my goddes!!!!!!! It is SO fluffy!! Zo adorable, schattig, en cute!!!! Het was net een kitten. Zo speels en fluffy, en inimini klein!!! Ik kon niet stoppen met glimlachen.

Dit allemaal, op de foto met 3 geweldige dieren koste bij elkaar maar €40,- onvoorstelbaar!! Dat zou in Nelderland per stuk zoveel kosten.

Het voelde heel bijzonder om zo dichtbij te zijn en ze aan te reiken. Ik zei steeds tegen mijn hersenen 'sla het op, sla het op, inprenten!!'

Daarn gingen we naar de Cango Grotten.  80.000 jaar geleden leefde hier de bushman.
Dutch farmer ontdekte de grot in 1780 na de bushmen
We kwamen in de eerste chamber. Alle lichten gingen uit!!!!!!! Om ons te laten zien hoe het vroeger was zonder de showlichten.

De mooie druppelachtige gesteentes heten: Stalen gniet (dit is ontstaan door stromend water!) En door de mineralen in water word steen weggesleten. Vanaf het dak vallen druppels en daardoor krijg je pilaren. Dit heet: stalen mieten. (Dripstone formation vormen de pilaren.)

De volgende chamber onstond uit een Evil gedeelte vanwege profiel van duivel in gesteente en een good gedeelte vanwege een afbeelding van een boek, een kruis en een engel wing in het gesteente.

Er waren ook hele kleine puntjes op het dak in chamber 4. Deze puntjes zijn cave baby's en zijn 500 jaar jong.

Daarna gingen we naar onze hyper luxe accomodatie. De Buffelsdrift Lodge.
We kwamen aan en we stonden net naast onze auto toen een golf karretje ons kwam ophalen. Zo geinig vond ik dat.  Wat een luxe, lekker genieten ;-)

1. Madeine:
    20 juli 2014
    Heel mooi! Ook ontzettend eng! Hoezo fluffy? Griezelig is het!!!! Katten zijn er niets bij, haha!
  2. Denise:
    20 juli 2014
    OMYGOOOD zo ontzetten cool!!!! Echt super schattig die baby cheeta's! Leuke foto's Chan! Geweldig!
  3. Eline:
    20 juli 2014
    Ik ben weer helemaal up to date! Maar wat een ontzettende mooie reis hebben jullie zeg! Zoveel moois, leuke en gekke dingen maken jullie mee!!! Super gaaf!
  4. Nina:
    21 juli 2014
    Omfg soooo COOOOL ITS SOOOOOO FLUFFY !!!! (jaloers) you have such a good life !!!
  5. Carmen:
    21 juli 2014
    Weer een super verslag van de dag en wat een stoere foto's, doodeng! Liefs en Greets
  6. Oma Greetje:
    22 juli 2014
    Wat een heerlijke verhalen DAMES .
    Groetjes van de DAME thuis. Het is hier bloedje heet, maar mij hoor je niet klagen.