Dag 15 - Knysna

19 juli 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 15

- Knysna

Op weg naar Knysna,  we gaan nu richting de kust. Kim en Nick voelen zich gelukkig wel een stuk beter.

Eerst nog even tanken, bij de tankstations staan allemaal mannetjes. Als je dan komt aanrijden dan tanken zij jou auto vol en wassen je ramen etc.
Je hoeft niet eens je auto uit! Officieel is het een service, maar toch geef je vaak wel fooi.

We stopten even om te genieten van een uitzichtpunt. Het was een dam waar je overheen kon lopen. De dam was met allerlei bochten. Het leek op de 'Snakeway' uit Dragonbal Z. Nick en ik gingen even jogge over de snakeway. Meteen even wat cardio gesport. (Vanochtend al weer 30 squats gedaan en 15 lunges).

6 paar ogen keken mij aan, ik werd er verlegen van. Ze waren wel heel mooi. 3 antieke poppen met witte jurkjes. Een  apart antiek zaakje waar je ook wat kon drinken.
De chocoladetaart die ik daar gegeten heb was  G E W E L D I G. DE lekkerste chocolade taart die ik ooit heb gegeten! Gelijk voor niets gejogd/gesquat, maar het was zo lekker!! Jamjammmmm!

Hoe dichter we bij de kust komen, hoe groener het word. Het is prachtig. Ik moet een beetje denken aan Ierland. Het hele Zuid Afrikaanse landschap is volledig ongeslagen naar een groen regenwoud. 'Het lijkt ook een beetje op Nieuw Zeeland' zei Kim. In mijn gedachten ben ik aan het bedenken hoe ik hier een schilderij van ga maken. Het gelige graanachtige landschap laten overvloeien in een groenachtig regenwoudachtig landschap. Volgens mij word dat wel een gaaf schilderij. Ik ga het zeker maken af ik terug ben.

Als je hier opzij gaat (op de vluchtstrook gaat rijden) zodat iemand je kan inhalen dan geven ze een 'dank je wel' seintje door met hun alarm lichten te knipperen.

We hebben echt het idee dat Knysna opgericht is door rijke mensen, het verschil in huizen is gigantisch. Hoe kunnen mensen zo leven als nog geen 60 km verderop mensen in krotten wonen. Ik vind het frustrerend dat het verschil zo gigantisch is. Je ziet het bijvoorbeeld niet alleen aan de huizen maar ook aan de kleding. Hier is de kledingdracht modieus. Maar die 60 km verderop loopt men in vodden,doeken en dekens.

We zitten nu in een westers dorp. Ik voel mij op dit moment niet eens in Afrika. We gingen eten bij een itiliaans restaurant. Met 'con te partiro' op de achtergrond heerlijke pasta Cabonara gegeten. Maar natuurlijk niet zo lekker als die van Timo of Babs.

Ze draaide Pavarotti - Nessun dorma. Nick beweerde dat hij het niet kon. Maar met Geert als vader konden we ons dat niet voorstellen! De jokkenbrok.

De lodge waar wij in slapen is fantastisch. Met een heerlijke jacuzzi zijn Kim en ik met een wijntje in bad gegaan. Even heerlijk ontspannen.

1. Denise:
    Aaaaaawh! Lekker hoor! Bubbelse! X
  2. Papa:
    19 juli 2014
    Je hebt toch wel het recept van de choco taart ontfutselt.....
  3. Peter en Yvonne:
    19 juli 2014
    Prachtige kust en dan heerlijk ontspannen in de jacuzz, er zit toch geen krokodil :-)
  4. Monique:
    20 juli 2014
    Wouw om jeloers op te worden wat jullie alle mee maken en jamie lekker hoor chokolade taart xx