Dag 17 - Bredasdorp

21 juli 2014 - Bredasdorp, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 17

Brrrrr, o wat is het koud!! Met bevroren tenen en vingers gooide ik de dekens van mij af. ' Niet lummelen chan, gewoon het bed uitstappen. Huppakee. Oooo my god... koud!! Snel plassen!'  Terug in bed, even opwarmen! ' oke, poging twee!'. We sliepen in een tent (zie foto's) en de douche was in de buitenlucht!! Tijdens pogig twee rende ik naar buiten, naar de douche. Draaide HOT helemaal open. ' 1,2,3!' En ik stapte de ijskoude buitenlucht in onder de douche. HEEEEET! 'Kennen jullie dat? Sta je de eerste 10 minuten je douche te verstellen voordat je er van kunt genieten' ik gilde 'heet,heet,heet' en vervolgens gilde ik ' koud, koud, koud!'
Na die frustrerende 10 minuten had ik mijn temperatuurtje gevonden en ging lekker mijn haren wassen. Ik keek door het rietenhek zo over het hele meer! Het was een hele aparte ervaring, best geinig zo buiten douche met alleen een rieten beschutting om je heen.

We gingen ontbijten, ik ging een lekker broodje met peer en cambaret voor mijzelf maken met honing. Ik maakte de honing open en er vielen allemaal mieren op mijn bord. Mijn gezelsschap keek mij met spanning aan (alsof ik elk moment zou gaan gillen). 'Guys... Ik heb 21 jaar gekampeerd, van mieren schrik ik niet' vol ongeloof keken ze mij aan. Toen ik met mijn bord naar de super luxe getrainde gastvrouw liep en mijn verhaal deed, werden haar ogen zo groot als schoteltjes en het enige wat ze kon uitbrengen was 'omg'. Ze bracht mijn bord weg en bracht nieuwe honing. Poging twee om mijn broodje te maken was geslaagd!

We rijden nu naar bredasdorp, onderweg stopte we bij calitzdorp voor een wijnproeverijtje. Mijn aller eerste wijnproeverij. Het was heeeeeeerlijk! En nee ik ben geen 'zuiplap' ;-) ik hou gewoon van wijn!
Ik heb de Espresso red wine genomen een desertwijn. Hij smaakte een beetje chocoladeachtig en was erg lekker!
Rode wijn blijft mijn favorite dus heb de Shiraz en de Tempranillo genomen. Shiraz is 1 van mijn favo's dus hij was lekker. De Tempranillo vond ik minder.
Maar de PORT verbaasde mij nog het meest. Ik dacht niet dat ik zo Porterig was, maar toch erg lekker! De pink port was lekker zoet, de Ruby ging er ook wel in, maar de Vintage was het lekkerste!  De desertwijn (wit) Jeripigo was het echt niet voor mij!
Nick aan de druivensap en wij dames hebben heerlijk genoten van de zon en de wijntjes!! Kim en ik hebben Espresso meegenomen en Antoinette de Moscato.

We kwamen in onze accomodatie aan, wheatlands lodge. Dit is een grote woning, soort 'desperate housewives' woning. En we kregen een kamer en daarna gingen we thee drinken in de woonkamer.
En allerlei huisdieren kwamen tevoorschijn. Honden, katten. We zijn in een dieren accomodatie hahaha, Kim wil dat we de deur dicht houden van onze kamer hahahahaha!

1. Rene:
    Hahahaha zuipschuit!
  2. Monique:
    21 juli 2014
    Haha zo kout brrrr op warmen met een drankje prost
  3. Peter en Yvonne:
    Heerlijk zo'n wijntje en Port
    Zuidafrikaanse Port lees ik dat nou goed
    En ja even opgezocht
  4. Paul van Sonderen:
    21 juli 2014
    Lieve Chantal, je verhalen zijn erg leuk en onderhoudend. Inmiddels weet ik hoe je de foto's kunt bekijken. Het landschap en de natuur zijn fenomenaal. De hartelijke groeten aan iedereen van Paul.
  5. Oma Greetje:
    22 juli 2014
    Weer helemaal bij. Leuke verhalen. Geniet ervan.