Dag 7 - onderweg naar Swaziland

11 juli 2014 - Lobamba, Swaziland

Zuid Afrika - Dag 7

Op naar SWAZILAND! Bij de grens moesten we twee stempels halen, omdat je officieel een nieuw land ingaat.

Het volgende avontuur met Antoinette achter het stuur hihihi. We reden een off road weggetje op het bos in, op zoek naar een waterval. Hup! Nick de auto uit, taken opzij tillen. De auto schudde heen en weer door alle taken en stenen waaaah ! Het was weer spannend. Aangekomen bij de waterval liepen Antoinette en Nick over de rotsen wat verder naar beneden. Kim en ik bleven bij de auto.

Kim en ik werden tijdens het wachten belaagd, het was SUPER ENG!!! Onze harten zaten in onze keel. We hadden allebei ons kaartje al uit onze camera gehaald. Want als hij onze camera wilde, dan hadden we iedergeval onze foto's nog! Een man op een motertje kwam langs rijden en hij remde af en stopte. Hij vroeg hoe het met ons ging. Were fine! Toen vroeg ie opeens ' wanna picture on my moter' in mijn hoofd gilde ik NEEEEEE. We zeiden ' no thank you'
Hij reed weg. Kim en ik waren bang, we wilde net ons kaartje terug in de camera stoppen, toen hij terug kwam!! ONEEE WAT NU, we probeerde snel een plan te bedenken, Nick en Antoinette waren te ver weg, we liepen over een weggetje, wat langs die waterval liep, toch hun kant op!
Die man stopte wat verderop en bleef maar naar ons kijken!! Zo eng! Uiteindelijk reed hij weg, misschien zag hij dat we niet met zijn tweeen waren, of misschien dacht ie, ik laat die bange meisjes maar! Nick en Antoinette kwamen gelukkig alweer naar boven. Iekkssssss pffff even uitademen en kaartje terug in de camera doen.

De scholen zijn uit! Langs de weg lopen tientallen kinderen terug naar huis, soms zien we geen eens huizen in de buurt. Deze kinderen lopen zeker 40 km van school naar huis! Er zijn kinderen vanaf een jaar of 3 die we al zien wandelen. Tot de high school leeftijden. We rijden al een uur en zien nog steeds kinderen langs de weg lopen! Het is onverstelbaar!! En wij maar piepen als we moeten fietsen...

Nu al lekker op tijd in onze Lodge, heerlijk even helemaal niks. We zitten aan een tafeltje te wijnen en lekker genieten!

Morgen om 10 uur beginnen wij een safari in Mkhaya Game van 30 uur (no wifi!)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    11 juli 2014
    Oo die kids:( en wat maak je toch een hoop mee maar waar om zo veel angst ? En heerlijk eve genieten nu dus gr. Daar supper alle maal zo mooi dus een reis om nooit meer te vergeten xx
  2. Geert & Trudie:
    11 juli 2014
    Hoi, wat spannend allemaal. Ik weet nu al waar ik volgend jaar naar toe ga.......... Terschelling. Daar heb je ook wilde dieren zoals mosselen en zeehondjes.

Groetjes en heel veel plezier aan jullie allemaal. Geert
  3. Diana:
    11 juli 2014
    Weer leuk verslag.....die man dacht vast....hè blanken, wat grappig! Weer eens iets anders dan The big five!geniet er maar van...van de wijn dan.
  4. Carmen:
    11 juli 2014
    Hi Chan, je verhalen zijn weer enig om te lezen, kijk uit naar je safari-avontuur verhaal, greetings and enjoy
  5. Papa:
    11 juli 2014
    Fantastisch allemaal enne boos kijken wil soms helpen ... xx