Dag 20 - Boulder, Cape Point en CAPE OF GOOD HOPE

24 juli 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 20

We hebben mega veel repen van het merkje blackkat. Nick heeft bedacht dat iedereen die bedelt een reep krijgt en hij dan een foto maakt van die persoon. Hij heeft al twee foto's. De tweede man riep ' i heared the message men, i wanna go on a picture'

Nick bracht de prullenbak naar buiten en er kwamen meteen zwervers op af. Langs de weg zien we nu ook bij elke prullenbak een groepje staan. Zo erg is bij ons niet.

We gingen naar de Boulder. Dit is een beschermd gebied tussen Simon's Town en Cape Point. Het is bekend door de afrikaanse pinguin.

De afrikaanse pinguin is een beschermde diersoort. In 1910 waren ruim 1,5 miljoen pinguins maar door de ei-rovers zijn er nu in de 20ste eeuw nog maar 10% piguins.

De afrikaanse pinguin heeft een doort ezel achtige schreeuw. Hierdoor werd hij in het verleden de JackAss pinguin genoemd.

Ze eten ansjovis en kunnen 7km/h zwemmen. Ze kunnen ongeveer 2 minuten onder water blijven.

De vijand van de afrikaanse pinguin is de Orca, de haai en zeehonden. Op het land zijn dit de hond en kat.

De pinguin is monogaam. Ze hebben 1 levens partner.

We liepen over de houten planken en langs het hek liggen allerlei halve potten. Dit waren de huisjes van de Pinguins.

Het is duidekijk dat de Pinguin schijt aan mij heeft.. .. Er was eens een pinguin (voor het gemak noemen we deze pinguin even:  Happy Feet).

Happy Feet zat in zijn huisje, lekker knus. Het weer was guur, het waaide en er waren allemaal kinderen hard aan het rennen en schreeuwen. Happy Feet dacht bij zichzelf ' kak, ik moet zo nodig' hij keek naar de lange gekke aliens die voorbij liepen. Happy Feet dacht bij zich zelf ' als je moet? Dan moet je!' Dapper stapte hij naar buiten, er was een gek uitziend meisje met een hoge knot in. Die heel apart begon te schreeuwen, kijk wat schattig!! It is so Fluffy!
Happy Feet keek ernaar en draaide zich toen om. Drukte hard en SPLETS.... Als een kanon schoot de witte massa uit zijn achterste! Hij hoorde het meisje roepen ' IELLL, hij spletste gewoon! Kim,Nick,Antoinette kom kijken! Echt IEL! Happy Feet vond het maar een overdreven reactie, maar nu al die mensen kwamen kijken riep Happy Feet zijn maatje Mambo! 'Mambo, kom man, als je nodig moet, is het nog beter'
Mambo kwam aan waggelen en zag meteen wat Happy Feet bedoelde. Mambo draaide zich om, en drukte hard. Als een kanon spoot Mambo nog verder dan Happy Feet. SPLETS....ze hoorde het meisje met de knot (ik dus....) weer keihard gillen IELLLLL, zagen jullie het dit keer!!! Maar weer niemand anders zag het. Mambo en Happy Feet hadden buikpijn van het lachen!

Na de spanning van de pinguins gingen we naar Cape Point! En CAPE OF GOOD HOPE.
Cape Point was een fikse helling omhoog. Ik dacht ik ga even jogge. 'Je haalt nog geen 10 tegels' werd er geroepen. Wahaha wat een grap.. Een uitdaging. Huppakee! Rugzak strak aangetrokken ging ik joggend omhoog, en pffff 10 tegels makkie, heb er minstens 15 gedaan! *feelingstoer!
Wel merkte ik dat ik mooi helemaal opnieuw kan beginnen als ik thuis kom, heb zo het vermoeden dat ik de piepjestest niet meer zal halen. Meteen weer aan de slag dus als ik thuis ben!

Het uitzicht was magnific! (zie foto's)

Wisten jullie dat de legende van ' de vliegende hollander' hier begon, bij de cape of good hope. In 1641, toen de nederlandse kapitein Hendrick van der Decken op weg naar huis in een noodweer terecht kwam bij Cape Point. Zijn schip was geen partij voor de storm en begon te zinken, maar de kapitein zwoer dat hij de Kaap zou ronden. Sindsdien is er bij slecht weer vele malen een spookschip gezien.

Ze zeggen dat je bij Cape of good hope een steentje in de zee moet gooien voor goed geluk. Antoinette en Nick hadden dit al gedaan. We zaten al in de auto en zeiden in de eerste instantie 'laat maar'. Maar het begon toch te knagen!! Dus Kim en ik gingen alsnog ook, sprongen de auto uit. Zochten een mooie steen en gooide hem zo ver als wij konden!! 'Op goed geluk!!'

Wat een genot! Boek 3 uit gelezen! En boek 4 gaat ook nog wel lukken voordat ik weer land in Nederland. Drie mega interessante en leuke boeken!! Dat is mij het afgelopen JAAR niet gelukt! Zo zonde eigenlijk! I LOVE to read! Ga nu weer lekker verder met boek 4!

1. Papa:
    24 juli 2014