Dag 6 - Krugerpark een echt avontuur!!

10 juli 2014 - Malelane, Zuid-Afrika

Zuid Afrika - Dag 6

O my god, we kwamen gisteravond aan bij onze lodge in Hazyvieuw, maar er was iets misgegaan met booking.com en er was helemaal geen plek meer voor ons! Ik dacht ' o m g' we slapen in de auto vanavond, geen douche, aaaaaaaah!!

Gelukkig ging die man meteen voor ons bellen en wat verderop in Hazyvieuw was er nog een hotel, die thank god nog twee kamers had.

De wekker ging vandaag om 04:15. En dit keer waren we om 05:00 startklaar. Aaaaaaaah MOE!!! Maar we willen die leeuw zien!

Maaaaaaaaa aweniaaaaaaaaaaaa!!(themesong van de LionKing)
De zon kwam op, een hele ervaring. Opeen staat het licht aan!

Met mijn verrekijker tuur ik over een mooi uitzicht met water. Steen, steen, boompje, poepjes, steen , steen.. NEE WACHT, terug, scherp stellen. Het is een gloriaaaaaaaa, een hippo!!  En een baby hippo!!

'Ik zie wat!!' ' even terug' ' stop stop stoooop' ' kijk' ' omg een..' Het hield maar niet op, maar nu... Nu rijden we al 2 uur zonder een diertje gezien te hebben. Ze hebben zich verstopt :-(

Maaaaaaaaaaaa Aweniaaaaaaa tubagichaaabiooooobob mennnniaaa aaaaaaa mennnn we zagen weer dieren! Giraffen en de gazelle, krokodillen

Toen ik nog een zwijntje wasssssssss, we zagen heel veel pumba's. :-D

Tante Carmen! Nick heeft struisvogel gegeten!!! En het is hier gemiddeld overdag 18 graden maar in de ochtend en avond koelt het af tot 2 graden! Het is hier in Afrika nu winter!

We reden vandaag voor de tweede keer door het Krugerpark. Op een gegeven moment zie je in elke steen, boomstrok of takje als een dier!
Maar jongens we hebben DE LEEUW GEZIEN!!!!!!! (De meeste verhalen die wij hoorde van mensen die naar Zuid Afrika zijn geweest, is dat ze de leeuw nooit konden vinden.) jaaajaaaa dag 2 LEEUWEN!!! Hakuna Matata!!

Even later zagen we ook de neushoorn!!!!!!!! Woehoe! Ze waren magisch, met zo'n klein vogeltje op hun rug. Heb super mooie foto's met mijn camera (die foto's komen na de vakantie)

We hebben nu 4 dieren van de BIG FIVE gezien!! Alleen de luipaard nog. We're so lucky!!

Roze, paars, geel, groen zelf een beetje turqoise! Wauw ik was betoverd! ' dat is een vogeltje rechtstreek uit mijn fantasieen gevlogen'!!!!!!!!!!! Wauwie!'
Alle kleuren, dit is de mooiste vogel die ik ooit heb gezien in het echt!

Jullie weten natuurlijk al dat ik een bange poepert ben voor alles wat onbekend is. Dus ook voor het rijden hier. Links rijden, het stuurt rechts IEKKKKSSS! Maar ik ben trots op mijzelf en heb het gedaan! Dan wel in het Krugerpark op een (zowat) rechte weg zonder verkeersdingen/lichten. En het was awesome!  I did it!!

Na 2 dagen zeer vroeg op ( voor mijn doen), deze spannende dag en het autorijden ben ik moe!!

Je moet half 6 het park uit zijn, we zijn te laaaaaat!!!! O m g! Dus we rijden best snel richting de gate. Opeens volop de rem!! 2 hyena's midden op de weg!!!! Foto, leuk leuk...
 Tot verderop olifanten op de weg! Met een BABYYYYYYYYY!! We hebben al wel vaker kleine olifantjes gezien maar dit was een babbyyyyytje!! Zoiets liefs heb ik nog nooit gezien!'
TOT DAT weer verderop een hele groep hyena's op de weg lagen met 2 baby hyenaaaas!! Die waren nog schattiger!!! O my lordiesss zooo lieffff ! Nu waren we natuurlijk helemaaaaaaal te laat. Opeens was het lichtknopje uit en PIKDONKER, en nog steeds zaten we nog vast in het park!
Na wat angst uitspraken kwamen we opgelucht aan bij het hek. ' o jeeee het hek was dicht! We waren veels te laat!
We moesten helemaal uitleggen dat er dieren onze weg blokkeerde! Die man zei ' okay because of the elephant and hyena's on te road, it's okay'
Pfffffjoew!

Weer veilig aangekomen in ons hotelletje in Malelane

1. Sacha:
    10 juli 2014
    Kan niet wachten op de goede foto's, ik kom zeker dan even bij je langs. En freaking eng dat het ineens zo donker is omg! Het weer is hier dus ook lekkerder dan daar, hihi! 27 graden vandaag, misschien wel iets te warm!
  2. Chantal Klein:
    Gaan we doen sassie!!!!!
  3. Madeine:
    10 juli 2014
    Best groot dat temperatuur verschil, van dag en nacht. Is de lucht droog? Of juist vochtig? Omdat het winter is zijn de wilde dieren dan actiever of juist niet? Vind het wel stoer hoor dat avontuur in de wildernis. Leuk om te lezen weer, prachtige foto's! Wat een mooie kleuren zeg!
  4. Chantal Klein:
    11 juli 2014
    Jaa de temperatuur is mij een raadsel! De lucht is best droog! Sommige dieren hebben nu welpen en andere (zoals de leeuw) juist in een warmer seizoen. We merken wel dat dieren actiever zich laten zien als het donker word! Groetjessssss